تنظیمات :

 

عمومی:

تمام تنظیمات اساسی دکان در این صفحه موجود است. با رفتن به دکان => تنظیمات  این صفحه را پیدا خواهید کرد.

 

Site Options

دسترسی به پنل مدیریت:

اگر نمیخواهید که فروشندگان سایت به پیشخوان دسترسی داشته باشند تیک این گزینه را حتما فعال کنید.

لینک فروشگاه فروشنده:

تمام صفحات سایت دارای نام هستند در این جا میتوانید نامکی که در URl سایت میخواهید نمایش داده شود برای فروشگاه فروشنده را تنظیم کنید.

به طور مثال نام store را برای صفحه فروشگاه فروشنده ها انتخاب میکنیم با فرض این که نام فروشگاه مورد نظر ما نوین شاپ باشد به این صورت نمایش داده میشود

https://newkalatheme.ir/adminpreview/store/novinshop

راه اندازی ابزار فروشنده : اگر لوگو را در اینجا تنظیم کنید ، در مراحل راه اندازی فروشگاه فروشنده ها نشان داده می شود. اندازه آرم پیشنهادی (270px X 90px) است. اگر هیچ آرم بارگذاری نکنید ، عنوان سایت به طور پیش فرض نشان داده می شود.

غیرفعال کردن خوش آمد گویی: 

با غیر فعال کردن این گزینه پیام خوشامد گویی برای فروشندگان جدید نمایش داده نمیشود .  در واقع در هنگام فعال کردن دکان مراحل نصب و فعال سازی افزونه به صورت قدم به قدم نمایش داده میشود در صورتی که نخواهید به این صورت فروشندگان سایت ثبت نام کنند این گزینه را غیر فعال کنید برای اشنایی بیشتر با این بخش اینجا کلیک کنید.

Vendor Store Options

قوانین و مقررات فروشگاه  (Store Terms and Conditions): شما با این قسمت اجازه می دهید که فروشندگان قوانین و مقرراتی برای فروشگاه خود وضع کنند. واگر فروشنده ها این قسمت را فعال کنند برگه مقررات و قوانین در زیر بنر فروشگاه نمایان میشود.

 

فعال کردن و شرایط و قوانین : این گزینه پیوندی را به صفحه شرایط و ضوابط در فرم ثبت نام اضافه می کند. صفحه شرایط و ضوابط باید از  صفحه تنظیمات  انتخاب شود.

حالت تک فروشنده : اگر نخواهیم مشتری های سایت  همزمان از دو فروشنده خرید کنند، با فعال کردن این گزینه مشتری ها فقط امکان خرید از یک فروشنده را دارند به عبارت دیگر فقط محصولات یک فروشنده را میتوانند به سبد خرید اضافه کنند نه بیشتر .

دسته بندی فروشگاه: با تنظیم مقدار این قسمت روی چندتایی ، فروشندگان را قادر می سازد چندین دسته را برای موضوع فروشگاه خود انتخاب کنند. اگر مقدار را روی Single و یا تکی  قرار دهید ، فروشندگان می توانند فقط یک دسته را  انتخاب کنند. اگر هم خواستید غیر فعال کنید این بخش را فقط کافی است گزینه هیچ یک را انتخاب کنید . برای اشنایی بیشتر با نحوه اضافه کردن دسته بندی به  فروشگاه اینجا کلیک کنید.

تنظیمات فروش:

همان طور که در تصویر مشاهده میکنید تنظیمات دو بخش مربوط به کمیسیون و امکانات فروشنده در این تب اورده شده.

کمیسیون:

نوع کمیسیون: دراین تب دو گزینه برای این انتخاب وجود دارد کمیسیون براساس درصد و ثابت .

کمیسیون مدیریت: میزان کمیسیونی که مدیر سایت برای خودش در نظر گرفته را باید با توجه به نوع کمیسیون از این قسمت تعیین کند

دریافت کننده هزینه حمل و نقل: بسته به این که چه کسی محصول را تحویل به پست می دهد باید هزینه آن را پرداخت کند .

گیرنده مالیات : کسی که باید مالیات روی محصولات را بپردازد را از این ایتم مشخص کنید .

Vendor Capability:

آپلود محصول فروشنده جدید : با روشن کردن این تیک اجازه آپلود محصولات جدید را بدون اجازه مدیر سایت به او می دهید .

غیرفعال کردن محصول در پاپ آپ : پاپ آپ به پیام های تبلیغاتی گفته می شود که هنگام ورود به صفحه فروشگاه  نشان داده می شود می توانید این ویژگی را برای فروشگاه خود غیر فعال کنید .اگر تیک این گزینه رو  نزنید “محصول جدید اضافه کنید” به صورت پاپ اپ ظاهر میشه و توصیه میشه حتما تیک گزینه رو بزنید تا به صورت شکیل تری نمایش داده شود .

تغییر وضعیت سفارش :

اگر تمایل داشته باشید که فروشنده بتواند  وضعیت سفارش ها را تغییر دهد، برای مثال “در حال انجام”  را تبدیل به ” تکمیل شده ” کند میبایست تیک این گزینه را بزنید ، با کلیک روی شماره سفارش در بخش سفارشات ، فروشنده میتواند اطلاعات این سفارش را مشاهده کند از جمله وضعیت سفارش .

وضعیت محصول جدید: 

در این گزینه میتوان انتخاب کرد که محصول جدید که فروشنده ایجاد میکند در چه وضعیتی باشد، منتشر شود بدون نیاز به تایید مدیرسایت و یا در انظار بررسی باشد تا مدیر سایت ان را تایید کند.

با فعال کردن این گزینه به فروشنده ها اجازه میدهید که از محصولات دیگر فروشنده ها کپی تهیه کنند و به فروشگاه خود اضافه کنند.

وضعیت محصول ویرایش شده :

هنگامی فروشنده محصولی را ویرایش و یا بروزرسانی میکند اگر این گزینه را فعال کنید وضعیت این محصول تبدیل به “در انتظار بررسی میشود” به عبارت دیگر برای باز انتشارش نیاز به تایید مدیر هست.

اعلان محصولات از طریق ایمیل:

هنگامی که محصول جدیدی اضافه میشود میتوان از طریق ایمیل به مدیر سایت اطاع داد اگر از این گزینه استفاده کنید.

انتخاب دسته بندی محصولات:

با انتخاب گزینه “چندتایی” فروشندگان میتوانند چند دسته بندی را برای محصول خود انتخاب کنند .

و اگر گزینه تکی را انتخاب کنید فروشنده فقط یک دسته بندی را برای محصول خود میتواند انتخاب کند. به طور مثال فقط هایپرمارکت.

فروشندگان می توانند برچسب ایجاد کنند:

فروشنده میتواند از داشبود خود برچست جدید برای محصول ایجاد کند. اگر این گزینه را فعال کنید فروشنده میتواند با تایپ نام برچسب در فیلد برچسب ان را ایجاد کند

ویرایش تخفیف:

با انتخاب گزینه های این ایتم به فروشندگان اجازه میدهیدکه بر روی محصول خود و یا سفارش  خود تخفیف اعمال کنند.

مخفی کردن اطلاعات مشتری:

با فعال کردن این گزینه اطلاعات مشتری از جزئیات سفارشات فروشنده حذف میشود به عبارت دیگر اگر فعال کنید این گزینه را دیگر نام ، ایمل ، شماره تماس، و آی پی مشتری از دسترس مشتری خارج میشود ولی اگر این گزینه را تیک نزنید اطلاعات مشتری در کادر جزئیات عمومی صفحه سفارش محصول قابل مشاهده است

نقد و بررسی محصول فروشنده:

 فروشنده میتواند از تب بررسی در داشبورد کامنت ها ونظرات کاربران نسبت به محصول خود را مشاهده کند ،اگر این گزینه فعال باشد فروشنده میتواند از همان بخش بررسی ، وضعیت کامنت ها ونظرات را ویرایش کند مثلا کامنت منتشر شده را تبدیل به در انتظار بررسی کند.

Enable Vendor Switching :

 

تنظیمات برداشت:

در این ایتم امکان انتخاب روش های پرداخت و تعیین حداقل برداشت وجود دارد .حداقل برداشت به این معناست که برای اینکه فروشنده بتواند از حسابش برداشت کند باید به طور مثال حداقل موجودی حسابش باید صد هزار تومان باشد.

محدودیت زمانی برای فروشنده از این بخش میتوان تعیین کرد به طور مثال باید پنج روز از موجودی حساب بگذرد تا فروشنده اجازه برداشت داشته باشد.

وضعیت سفارش برای برداشت:

برداشت از حساب برای فروشنده در حالت معمول در وضعیت” تکمیل شده “سفارشات  هست اما اگر درنظر داشته باشید فروشنده بتواند در وضعیت “درحال انجام “هم برداشت داشته باشد از این بخش میتوانید گزینه مربوطه را انتخاب کنید.

مستثنی کردن روش پرداخت در محل:

روش پرداخت در محل به این علت که پولی واریز به حساب فروشنده نمیشود گرفتن کمیسیون در این حالت کمی دشوار هست اگر بخواهید سفارشاتی که روش پرداخت ان ها در محل هست از موجودی حساب فروشنده حذف شوند و نمایش داده نشوند این گزینه را فعال نمایید.

مخفی کردن گزینه برداشت: هنگامی که برداشت ها به صورت خودکار باشد مسلما دیگر نیازی به این گزینه نیست پس میتوانیم با انتخاب این گزینه اپشن برداشت را مخفی کنیم.

 

تنظیمات برگه:

همان طور که در تصویر قابل مشاهده است باید برگه های  دکان گزینش شوند ،در این بخش چهار ایتم وجود دارد:

پیشخوان: دراین ایتم باید برگه داشبورد و یا همان پییشخوان فروشنده را انتخاب کنیم که مهمترین بخش برای فروشندگان ما میباشد،

این صفحه باید دارای شرتکد [dokan-dashboard] باشد. نام یا URL آن اهمیتی ندارد. شما می توانید هر نامی را در صفحه قرار دهید و این برگه می تواند هر URL متفاوتی داشته باشد. آنچه در اینجا مهم است درج بودن شرتکد در برگه داشبورد  و گزینش این برگه  در اینجا است.

معمولاً هنگام نصب افزونه ، صفحه های  مورد نیاز دکان از جمله صفحه داشبورد فروشنده با شرتکد ایجاد می شود. بنابراین نیازی به نصب دستی صفحات نیست.

فقط درصورت پاک کردن صفحه از پیش نصب شده ، باید صفحه جدیدی ایجاد کنید.

همچنین می توانید از منوی ابزارها برای نصب صفحات مورد نیاز استفاده کنید. برای استفاده از فهرست ابزارها ، باید به wp-admin → Dokan → Tools بروید که

درست بالای گزینه تنظیمات قرار دارد. شما باید مطمئن باشید که تمام صفحات نصب شده توسط پلاگین دکان پاک می شوند. اگر صفحه ای باقی مانده باشد ، آنها حذف نخواهند شد و ممکن است هر دو صفحه جدیدتر و قدیمی تر با یکدیگر تضاد داشته باشند.

سفارشات من:

این صفحه برای این است که مشتریان سفارشات خود را در یک صفحه ببینند و وضعیت سفارش را بررسی کنند. تمام نکاتی که در بالا گفته شد در مورد این مورد نیز صدق می کند. کد کوتاه این صفحه [dokan-my-orders] است.

لیست فروشگاه:

این صفحه برای نمایش دادن فروشگاه های موجود در سایت شما اختصاص داده شده است و هم چون موارد قبل با شرتکد کار میکند [dokan-stores]

به طور مثال اگر لینک زیر را وارد کنید در مرور گر خود نمونه فروشگاه هایی میبیند که روی سایت وجود دارند .

http://newkalatheme.ir/adminpreview/store-listing/

صفحه شرایط وضوابط:

فرم ثبت نام دکان دارای فیلدی برای نشان دادن پیوند شرایط و ضوابط است. صفحه ای که برای پیوند دادن به فرم استفاده خواهد شد از اینجا تعریف شده است. بنابراین وقتی روی پیوند “من با شرایط و ضوابط موافقم” کلیک می کنید ، این صفحه نمایش داده می شود.

شرتکدهای دکان:

همان طور که گفته شد اگر برگه های دکان حذف شدند میتوانیم ان ها را بسازیم با کمک شرتکد های دکان ، علاوه بر شرتکدهای ذکر شده کدهای میانبر دیگری هم وجود دارد دردکان :

داشبورد داکان

لیست فروشگاه

پرفروش ترین محصول

محصول با بالاترین

امتیاز سفارشات من

برای استفاده از این شرتکد ها فقط کافی است به برگه ها برویم در نوار ابزار صفحه ویرایش برگه میتوانیم زبانه مربوط به شرتکد های دکان را مشاهده کنیم

 

ظاهر:

 

نمایش نقشه در صفحه فروشگاه:

این گزینه را علامت بزنید تا به فروشندگان اجازه دهید نقشه فروشگاه را در نوار کناری فروشگاه خود نشان دهند.  یک ابزارک برای نمایش مکان فروشگاه در هر صفحه فروشگاه داریم. می توانید ویجت را ازنمایش => ابزارک ها، حذف کنید و یا می توانید آن ویژگی را از اینجا غیر فعال کنید.

نمایش فرم تماس در صفحه فروشگاه:

مانند ابزارک نقشه ، فرم تماس با فروشندگان نیز وجود دارد. مشتریان می توانند با استفاده از این فرم مستقیماً با فروشنده در ارتباط باشند. می توانید این ابزارک را از نمایش=> ابزارک ها و یا از همین صفحه تنظیمات غیر فعال کنید.

سربرگ قالب فروشگاه:

با استفاده از این تنظیمات می توانید الگوی صفحات فروشگاه را به راحتی تغییر دهید. چهار الگو موجود است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روی الگو بروید و یک دکمه انتخاب ظاهر می شود. روی دکمه کلیک کنید و الگو فعال می شود. یک کادر سبز در الگوی انتخاب شده ظاهر می شود. می توانید الگوی هدر فروشگاه را در هر زمان که بخواهید از این صفحه تغییر دهید.

زمان بسته شدن فروشگاه:

فروشندگان میتوانند ساعات باز و بسته شدن فروشگاه های آنلاین خود را تعیین  کنند. در صورت فعال بودن ، فروشندگان می توانند از این گزینه استفاده کنند .

برای فعال سازی این ابزارک از بخش نمایش => ابزارکها، میتونید این ابزارک رو انتخاب کنید.

فعال کردن نوار کناری فروشگاه:

با فعال بودن این گزینه  صفحه فروشگاه دچار بهم ریختیگی میشود .  

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده میکنید با فعال بودن این گزینه سایدبار کنار صفحه فرورشگاه فروشنده ها به این صورت درمی اید که اصلا مناسب نیست پس حتما این گزینه را غیر فعال نگه دارید .

Hide Vendor Info:

این گزینه امکان را به شما میدهد که اجازه نمایش  اطلاعات تماس فروشنده ندهید مثل شماره موبایل فروشنده ایمیل .

حریم خصوصی:

در این بخش تنظیمات حریم خصوصی صفحه تماس فروشنده قرار داده شده است با فعال کردن گزینه ها و انتخاب برگه مورد نظر پیغامی مربوط به رعایت حریم خصوصی کاربران در فرم تماس فروشنده قابل مشاهده است.

 

اگر سوال یا مشکلی دارید میتوانید در اینجا مطرح کنید تا ادمین یا دیگر کاربران شما را راهنمایی کنند !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *